prosto z bloga

Dynamiczny rozwój Internetu i jego masowy zasięg sprawił, że stał się on idealnym narzędziem reklamy i promocji. W dobie coraz to większej informatyzacji Świata i społeczeństwa możliwości jakie oferuje nam Internet są ogromne, a umiejętnego jego wykorzystanie powinno stanowić istotną pozycję w działalności marketingowej każdego nowoczesnego i myślącego o sukcesie przedsiębiorstwa, zarówno dla istniejących na rynku od wielu lat jak i dla tych którzy stawiają dopiero pierwsze kroki w działalności gospodarczej. Samo posiadanie strony internetowej nie gwarantuje nam sukcesu, prawdziwą sztuką jest jej promocja poprzez skuteczne wykorzystanie elementów marketingu internetowego, a w szczególności pozycjonowania SEO.

Czym właściwie jest marketing internetowy w wyszukiwarkach?

W skrócie określany SEM (z ang. Search Engine Marketing), to ogół działań mających na celu zwiększenie dostępu i popularności strony internetowej w wyszukiwarkach. Wśród wielu procesów wchodzących w skład SEM wyróżniamy dwa zasadnicze elementy: PPC (Pay Per Click) i SEO (Search Engine Optimization). Co rozumiemy przez te pojęcia?

PPC (Pay Per Click) – jest to forma reklamy (najczęściej w formie linka lub bannera) za którą tak jak w dosłownym tłumaczeniu reklamodawca płaci za kliknięcie, a nie za samo jej wyświetlenie. PPC utożsamiany jest głównie z płatnymi wynikami w wyszukiwarkach, są to linki najczęściej oznaczone jako linki sponsorowane (najczęściej wyróżniające się jaskrawszym tłem, lub obramowaniem) które widnieją na szczycie listy wyszukanych wyników dla danej frazy lub słowa kluczowego. Google posiada swój własny dedykowany serwis do prowadzenia kampanii reklamowych AdWords. Korzystanie z płatnej formy reklam w Google może być doskonałym wsparciem przy Promocji firmy, ale nie ma ono wpływu na jej pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania. Więcej na temat płatnych reklam w AdWords mogą Państwo znaleźć w naszej ofercie Kampanie reklamowe.

SEO (Search Engine Optimization) - jest to szereg działań i procesów optymalizujące strony internetowe w taki sposób aby osiągały one jak najwyższe pozycje w rankingach wyników wyszukiwarek. W środowisku branżowym najczęściej możemy spotkać się z określeniem pozycjonowanie i optymalizacja stron internetowych. To właśnie pozycjonowanie jest uznawane za najistotniejszą i najskuteczniejszą formę promocji w Internecie, zapewniającej długofalowe efekty.

Jak pokazywane są wyniki wyszukiwania Google

Dla najlepszego zobrazowania i zrozumienia jak prezentowane są wyniki wyszukiwania posłużymy się tym zrzutem ekranu, na którym zaznaczyliśmy 3 główne sekcje. W pierwszej sekcji na górze (czasami też na dole) Google prezentuję nam płatne reklamy (PPC), następnie mamy 3 najtrafniejsze wyniki lokalne z Google Maps (nie zawsze prezentowane, w zależności od fraz i słów kluczowych zapytania) oraz sekcję 10 wyników organicznych, czyli sekcji którą nas interesuję przy pozycjonowaniu.

Czym zatem jest pozycjonowanie SEO?

Zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego strony internetowe konkurencyjnych firm (być może istniejących na rynku krócej od Twojej) widnieje na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwarek, a twojej nie ma nawet w pierwszej dziesiątce (lub co gorsza nie jest nawet indeksowana)? Tak, jest to efekt pozycjonowanie SEO.

Dlaczego pozycjonowanie jest ważne i dlaczego warto być widocznym w Google?

Nie bez powodu to właśnie pozycjonowanie jest uznawane za najistotniejsza i najskuteczniejsza formę promocji w Internecie. Niemal każdy użytkownik Internetu korzysta z wyszukiwarek internetowych, a wg najnowszych badań od 80-90 % potencjalnych klientów trafia na nasza stronę właśnie przez wyszukiwarkę Google, która obecnie stanowi prawie 95% udziału w rynku wyszukiwarek. Daje nam to nieograniczoną przestań reklamową. Brak obecności w wynikach wyszukiwania Google lub ignorowanie prowadzenia pozycjonowania to ograniczanie możliwości dotarcia do najszerszej grupy odbiorców w Sieci, a co za tym idzie ograniczenie możliwości maksymalizacji zysków własnego przedsiębiorstwa.

Pozycjonując stronę pod wybranymi frazami, mamy pewność, ze użytkownicy, którzy na nią trafią będą nasza grupą docelową. Prościej mówiąc: użytkownik, który trafi na nasza stronę wpisując w wyszukiwarce np. frazę "projektowanie strony www" trafi na nią świadomie, mając na uwadze konkretny produkt/usługę, którym/ą jest zainteresowany. Dodatkowo pozycjonując naszą stronę lokalnie mamy pewność, że wyniki wyszukiwań będą wyświetlane dla obszaru na którym działa nasza firma oraz proponowana w pierwszej koleśności w wynikach wyszukiwań Google Maps. Pozycjonowanie lokalne jest istotnym elementem oraz uzupełnieniem dla pozycjonowania tradycyjnego. Szczególnie ważne dla branży które świadczą swoje usługi lokalnie jak restauracje, hotele, salony fryzjerskie i kosmetyczne, firmy remontowo - budowlane, warsztaty samochodowe, lokale rozrywkowe.

Pozycjonowanie strony w Google to proces długoterminowy i czasochłonny, ale przynoszący długofalowe efekty. Dzięki skutecznemu pozycjonowaniu, nasza strona będzie wyświetlana w wynikach wyszukiwania przez cały czas, a nie tylko na okres trwania chociażby płatnej kampanii reklamowej. Inwestowanie w pozycjonowanie to nie tylko korzyści na tu i teraz, ale także w przyszłości.

Obecność strony w Google i jej wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania niesie ze sobą także wiele innych korzyści, takie jak zwiększenie wiarygodności i prestiżu firmy, a także zaufania. Jeżeli czegoś nie ma w Internecie, to nie istnieje - to dość popularny slogan, aczkolwiek idealnie oddający istotę oraz sens pozycjonowania, dlatego warto dać się znaleźć w Google.

W naszej ofercie znajdą Państwo kompleksowe pozycjonowanie i optymalizację stron w Google wraz z lokalnym pozycjonowaniem w Google Maps. Więcej na temat naszej usługi znajdą państwo tutaj: pozycjonowanie SEO.